Interne preventieadviseur niv. 2
Aqtor! is gespecialiseerd in het aanmeten, fabriceren en afleveren van orthopedische hulpmiddelen. Onze missie is mensen met mobiliteitsbeperkingen in staat stellen om hun vrijheid terug te winnen. Wij streven naar innovatieve oplossingen die garanderen dat ieder individu zoveel mogelijk voor zichzelf kan zorgen, zich maximaal kan ontplooien en zijn plaats kan vinden in de samenleving.
Jouw verantwoordelijkheden
- Je zorgt ervoor dat de wetgeving inzake het Welzijn van de Werknemers wordt toegepast in het bedrijf
- Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van een algemeen veiligheidsplan
- Je adviseert de werkgever en de werknemers op gebied van arbeidsveiligheid, arbeidshygiëne, ergonomie, verfraaiing van de werkplaats, leefmilieu, gezondheid en psychosociale belasting
- Je fungeert als aanspreekpunt en als coördinator tussen de Externe dienst voor Preventie op het Werk, de directie en de werknemers.
- Je onderzoekt veiligheidsrisico’s en onveilige situaties en neemt de gepaste maatregelen om deze te verhelpen
- Je werkt verbetervoorstellen uit in samenspraak met het Management
- Je stelt veiligheidsinstructies op
- Je informeert collega’s rond het noodplan, brandveiligheid, gebruik PBM’s en andere preventie- en veiligheidsmaatregelen
- Je organiseert op regelmatige basis sensibiliseringscampagnes en opleidingen over veiligheidsrisico’s
- Je bent verantwoordelijk voor de opmaak van een onthaalbrochure ‘Preventie en Veiligheid’ voor nieuwe werknemers en brengt hen op de hoogte van alle veiligheidsvoorschriften binnen het bedrijf
- Je fungeert als eerste hulp
- Je organiseert jaarlijks een evacuatieoefening
- Je bent verantwoordelijk voor de opmaak van alle wettelijke documenten o.a.: risicoanalyse, opstellen Jaaractieplan, 3-maandelijkse verslagen EDPB, jaarverslag IDPB, rapportage arbeidsongevallen, bij ernstige arbeidsongevallen opmaak omstandig verslag en aangifte bij de FOD Welzijn op het werk, etc.
- Je rapporteert aan de Chief Technology Officer
Wat verwacht Aqtor! van jou?
- Je beschikt over een bachelor diploma of relevante ervaring en je hebt een getuigschrift Preventieadviseur niveau 2
- Je hebt 3 à 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie
- Je bent gebeten door veiligheid, preventie en welzijn, en bent bereid om je expertise daarin verder uit te bouwen
- Je bent analytisch, proactief en resultaatgericht
- Je stelt gemakkelijk prioriteiten en je toont ownership
- Je sterktes zijn planning, organisatie en deadlines
- Je werkt zelfstandig, doch je beschikt tevens over een goede teamspirit
- Je hebt sterke communicatieve skills (mondeling en schriftelijk), en staat graag in contact met andere mensen
- Je bent Nederlandstalig en je hebt een goede kennis van het Frans
- Je hebt een goede kennis van MS-Office (Word, Excel, Powerpoint, Outlook)
- Je beschikt over een rijbewijs B
Wij bieden jou
- Een contract van onbepaalde duur in een dynamische omgeving
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
- Een marktconform salaris dat aansluit op jouw functie en ervaring, aangevuld met extralegale voordelen (o.a. groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques)
- 20 vakantiedagen + 6 ADV dagen (we werken 39u per week)
- Een leuke werkplek in Oostakker met fijne collega’s